הקמפיין הרב-שנתי של האוניברסיטה העברית

קמפיין מיליארד הדולרים של האוניברסיטה העברית בירושלים הושק בנובמבר 2007. הקמפיין מתמקד בארבעה מיזמי דגל בין-תחומיים, כמו גם בצרכים בסיסיים החוצים את תחומי הלימוד והמחקר של האוניברסיטה כולה:

להבין את המוח: מובילים במדעי המוח
במרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח, חוקרים מן המעלה הראשונה מגלים את מסתרי המוח ומתקדמים בצעדי ענק לגילוי טיפולים להפרעות נירולוגיות דוגמת מחלות פרקינסון ואלצהיימר, בד בבד עם הכשרת דור חדש של מדעני מוח.

 

 

 

להזין את העולם באמצעות חקלאות בַּת-קַיָּמָה
החזון החדש והארגון מחדש של הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ע"ש רוברט ה' סמית הציבו יעדים לגילוי דרכים חדשות לספק די מזון בריא לאוכלוסיית העולם הגדֵלה והולכת מבלי לפגוע בסביבה.

 

 

לרפא את העולם: המכון למחקר רפואי ישראל-קנדה
מדענים בעלי שם מהפקולטה לרפואה תורמים מכישוריהם לגישות בין-תחומיות במחקר הביו-רפואי – חדשנות למען האנושות.

 

 

להבין את העולם דרך מצוינות במדעי הרוח
לפקולטה למדעי הרוח דירוג גבוה בישראל. תמורות פורצות דרך בפקולטה זו מסירוֹת את המחיצות בין תחומי ידע שונים כדי לאפשר חדשנות ולהרחיב את היריעה בגישות להוראה ולמחקר במדעי הרוח.

כל אחד מהמיזמים האלה מבקש לרתום את עצמתה הנודעת של האוניברסיטה העברית ולהקים מרכזים יוצאים מן הכלל להוראה ולמחקר שיקדמו הפריה הדדית של רעיונות וגישות בין חוקרים ברוכי כישרונות.

ארבעת המיזמים האלה נמצאים תחת כיפה אחת של העדפותיה של האוניברסיטה העברית ושל צרכיה, ובכלל זה: גיוס חברי סגל צעירים, מְלגות, ציוד מדעי עדכני, רכישות לספרייה ומיזמים מדעיים של ננוטכנולוגיה, הנדסה ומדעי המחשב.

מידע על פעילויות תמיכה בקמפיין אפשר למצוא דרך אגודות השוחרים של האוניברסיטה העברית ברחבי העולם.

לחצו כאן לקבלת חדשות עדכניות על האוניברסיטה העברית.